Home > Mobilne > Felietony > Niewodoodporny wodoodporny

Niewodoodporny wodoodporny

Przyzwyczailiście się do tego, że reklamy kłamią? Hamburgery z McDonalda nie wyglądają tak samo, jak w telewizji, inteligentne samochody nie potrafią przeobrażać się w cyborgi, a telefony nie są wodoodporne… WUT? Tak, Sony ostatnio doskonale udowodniło, że nie można się kierować spotami przy zakupie ich telefonów.

W reklamach smartfonów Sony często używany jest motyw wodoodporności. Dobitnie sugerują one, że możemy nurkować ze swoim telefonem, a nawet damy radę zrobić zdjęcie, czy nagrać film. Niestety liczne opinie użytkowników świadczą o czymś innym, a nawet sam producent informuje na swojej stronie internetowej, żeby nie wykonywać zdjęć pod wodą. Dlaczego? Ponieważ testy wodoodporności były wykonywane w laboratorium i producent „nie ma pewności”, czy w bardziej „ekstremalnych” warunkach telefon sobie poradzi. Pewność mamy, nie poradzi sobie. 

„To urządzenie ma klasyfikację IP. Oznacza to, że w ściśle kontrolowanym środowisku laboratoryjnym urządzenie działa zgodnie z przeznaczeniem po wystawieniu na określone warunki.Urządzenia firmy Sony testowane pod kątem wodoodporności są delikatnie umieszczane w zbiorniku napełnionym wodą z kranu i opuszczane na głębokość 1,5 m. Po 30 minutach w zbiorniku urządzenie jest delikatnie wyjmowane, po czym testowane są jego funkcje.(…)

Jak więc wykorzystywać „wodoodporność”? Ano tak:

„Jeśli podczas obiadu niechcący wylejesz wodę na swoje urządzenie, nie martw się. Pamiętaj tylko, aby w takim przypadku dobrze je wysuszyć. Stoisz w deszczu na przystanku? Nie szkodzi. Krople deszczu mogą padać na Ciebie lub na ekran — urządzeniu Xperia to nie przeszkadza.”

Czyli „ochrona”, która miała już moja Lumia 710, bo pamiętam, że wiele razy padał na nią deszcz 🙂

– Wystarczyło kilka minut pod wodą, aby moja Xperia uległa uszkodzeniu – mówi Patryk. Na szczęście producent wymienił urządzenie na nowe – dodaje.

Czyżby komunikat na stronie Sony pojawił się po licznych reklamacjach? Tego nie wiemy. Warto jednak zauważyć, że sytuacja ta doskonale pokazuje, jak jesteśmy codziennie oszukiwani przez marketingowców. Ich praca polega na takim przedstawieniu produktu, aby jak najwięcej klientów po niego sięgnęło, ale oparcie całej kampanii na cechach, które okazują się nieprawdziwe, nie jest dobrym posunięciem. Mam nadzieję, że Sony przestanie tak reklamować swoje urządzenia. 

Poniżej filmik promujący nowe urządzenia od Sony:

Nasze recenzje:

Xperia Z3+

Xperia Ultra

Xperia Z1 Compact

Autor tekstu:

Marcin Kusz – o technologii pisze od 2011 roku. Przez ten czas współpracował między innymi z portalami Telix.pl, Tabletowo.pl, Technologiczni.eu oraz z lokalną gazetą. Fan twórczości Jacka Kaczmarskiego, Przemysława Gintrowskiego, Kazik Staszewskiego oraz Ryszarda Riedla. Na co dzień użytkownik iPhone’a 5C oraz Moto G – tak dla kontrastu :).

facebook