Home > Gry > Najciekawsze premiery gier – luty 2016

Najciekawsze premiery gier – luty 2016

W nadchodzącym miesiącu, tj. lutym, czeka nas wiele premier. Postaram się wypisać najciekawsze z nich, które już niedługo trafią na nasze platformy.

XCOM 2

Zacznijmy od gry, którą większość z Was zapewne kojarzy, XCOM 2 to kontynuacja wydanej w 2012 roku gry XCOM: Enemy Unknown. Akcja toczy się dwadzieścia lat po wydarzeniach z części poprzedniej. Ludzkość została zniewolona przez kosmitów po przebytych walkach, jednak są jeszcze osoby, które wciąż nie pogodziły się z wyglądem obecnego świata i mają nadzieję na zwycięstwo. Ostatnie siły XCOM działają w ukryciu i prowadzą partyzancką walkę z wrogiem. Gra ukaże się 5 lutego na PC, za produkcję odpowiedzialni są ci sami developerzy, którzy stworzyli część poprzednią – 2K Games oraz Firaxis Games.

Assassin’s Creed Chronicles: Russia

Trzecia już odsłona mini-serii gier platformowych w uniwersum Assassin’s Creed, która trafi na PS4, Xboxa One oraz PC. Gra jest wykonana w wersji 2,5D, a odpowiada za nią Climax Studios, wydawcą jest oczywiście Ubisoft. Wcielamy się w Rosjanina – Nikolaia Orelova, który jest jednym z członków bractwa asasynów. Jest rok 1918, Europa leczy rany po I wojnie światowej, a w Rosji niedawno miały miejsce rewolucje – lutowa i październikowa. Bolszewicy przejmują władzę w do niedawna carskiej Rosji i zaczynają się prześladowania opozycji, prowadzi to do wojny domowej między czerwonymi a ich przeciwnikami. Pośród tej wojennej zawieruchy Nikolai cały czas działa w interesach zakonu asasynów, niejednokrotnie mając także wpływ na wydarzenia w Rosji. Premiera gry jest zaplanowana na 9 lutego.

Street Fighter V

Piąta już odsłona popularnych bijatyk na konsolę PlayStation, która została zapoczątkowana w 1987 roku. Street Fighter V trafi na PS4 oraz na PC z systemem Windows i Linux. Mechanizm gry nie różni się zbytnio od innych gier tego typu, mamy tu dwóch pojedynkowiczów, którzy starają się wygrać poprzez pokonanie przeciwnika. Do wyboru mamy 16 zawodników, w tym 4 nowo dodanych. Do gry dodano mechanikę o nazwie V-Gauge i jest to chyba jedyna bardziej znacząca zmiana. V-Gauge polega na ładowaniu się specjalnego paska, gdy nasz bohater otrzymuje obrażenia. Tę umiejętność możemy wykorzystać poprzez trzy ataki: V-Skills polegające na specjalnych atakach, które są dla każdego bohatera unikatowe, V-Reversals – możliwość zadawania kontruderzeń oraz V-Trigger, czyli skupienie całej energii paska V-Gauge i wykorzystanie jej do specjalnych bonusów, np. zadawania podwójnych obrażeń. Za grę odpowiada studio Capcom, a premiera zaplanowana jest na 16 lutego w USA i trzy dni później w Europie.

Firewatch

Firewatch to gra przygodowa, w której twórcy stawiają duży nacisk na eksplorację, a wszystko to z widoku pierwszej osoby. Wcielamy się w Henryego, który mając dość doczesnego męczącego życia, postanawia „pobawić się w leśnika”. W tym celu całkowicie odcina się od cywilizacji i wyrusza do lasu (realne miejsce w USA w stanie Wyoming) i przez całe lato za zadanie postawił sobie pilnowanie puszczy od pożarów oraz innych tego typu uszkodzeń. Spokojna praca, która i tak już daje popalić nieustannymi alarmami oraz suszą, zmienia się, gdy Henry zauważa, że dzieją się tutaj zjawiska, wobec których nie można zostać obojętnym. Mimo tego, że Henry chce być sam, to jednak posiada krótkofalówkę, przez którą porozumiewa się z Delilah – jego przełożoną. Bardzo ważne jest budowanie relacji z tą kobietą, gdyż jest ona jedyną osobą, z którą Henry ma kontakt w samotności, a dziwne zjawiska dotyczą jej samej. Gra stworzona przez studio Campo Santo ukaże się 9 lutego na PC. Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery na PS4.

Dying Light: The Following

Dodatek do wydanej przez Techland gry o „zombiakach” premierę będzie miał 9 lutego na całym świecie. W rozszerzeniu znów wcielamy się w Kyle Crane’a, który po wydarzeniach z podstawowej wersji gry trafia do nowej lokacji – obrzeża Harran. Jego zadaniem jest zbadać obóz pewnej grupy ludzi, którzy rzekomo są odporni na ugryzienia zombiaków, dodatkowo są wyznawcami pewnego kultu i potrafią używać zarażonych do własnych celów. Mogą więc stanowić jedyny ratunek dla Harranu i żyjących w nim ludzi. Mechanika gry różni się od podstawki, Techland postanowił dać graczom większą swobodę działania, dzięki czemu to my sami wybieramy kolejność wykonywanych działań. Pomimo iż jest to dodatek, wrocławskie studio oddało nam do dyspozycji lokum, które jest większe od całego świata razem wziętego przedstawionego w podstawowej wersji gry. Dying Light to przede wszystkim parkur, jednak przy otwartych lokacjach, jakie oferuje nam nowy świat, często jest on utrudniony. Twórcy dodali więc do rozszerzenia pojazdy, które od razu przywodzą na myśl te z Mad Maxa, gdyż tak jak w tamtej grze, tak i tu mamy możliwość modyfikowania naszego pojazdu, dodając m.in. uzbrojenie, emblematy, kolory itp. Dodatkowo dostaliśmy także nowe rodzaje broni, która sprawdzi się na duże dystanse, m.in. kusze. Gra zostanie wydana na PS4, Xbox One oraz PC.

Far Cry Primal

Chyba największa premiera lutego, oczekiwana przez miliony graczy na całym świecie. Najciekawszym elementem w grze jest to, że twórcy postanowili odciąć się od obecnych teraz trendów w grach, czyli futurystycznego świata i tak dzięki temu przenosimy do prehistorii! Dokładniej do czasów epoki kamienia łupanego, jakieś 12 tys. lat przed naszą erą. Trafiamy do krainy zwanej Oros, która jest równie piękna, co niebezpieczna. Wcielamy się w prehistorycznego człowieka imieniem Takkar, który zajmuje się polowaniem na różnej maści faunę. Takkar wraz z grupą łowiecką dotarł na tereny zajmowane przez inne plemię, wskutek czego jego towarzysze zostają wymordowani, a on przeżywa jako jedyny. Teraz jego głównym celem jest przetrwanie oraz stworzenie nowego plemienia, któremu zapewni bezpieczeństwo i dobrobyt w tej niebezpiecznej krainie. Ze względu na realia, w jakich toczyć się będzie Primal, mechanika gry będzie się różnić nieco od swoich poprzedniczek. Jako że naszym czasem jest prehistoria, to nie uświadczymy tutaj broni palnej, a podstawowymi narzędziami do obrony Takkara będą różnego rodzaju maczugi, kamienie, łuki itp., które protagonista będzie musiał sam wykonać. Jednak mimo odmiennych czasów swoboda działania i typowe dla serii elementy wciąż pozostają. Mamy tutaj główną linię fabularną, która jest wzbogacona o dziesiątki zadań pobocznych, znajdziek, wyzwań itd. Z niecierpliwością czekamy na nowego Far Cry’a, który premierę będzie miał 23 lutego na PS4 oraz Xbox One, a miesiąc później na PC. Za grę odpowiada oczywiście studio Ubisoft.