Home > Recenzje > Jak pozycjonowanie może pomóc Ci wygrać z lokalną konkurencją?

Jak pozycjonowanie może pomóc Ci wygrać z lokalną konkurencją?

Restauracja tajska w Lublinie. Zegarmistrz Warszawa. Karma dla psów Kraków. Tak obecnie wyglądają jedne z najpowszechniejszych fraz wyszukiwanych w sieci. Internauci coraz częściej dokładnie precyzują swoje zapytania. To duża szansa dla niewielkich lokalnych przedsiębiorstw, które dzięki dobrej reklamie w wyszukiwarce mogą skutecznie docierać do potencjalnych klientów. Dowiedz, się jak możesz to zrobić!

Dać się znaleźć

Lokalne firmy często rezygnują z wydatków na promocję, ponieważ nie chcą mierzyć się z dużymi sieciówkami i ich ogromnymi budżetami na marketing. To duży błąd. Nie chodzi przecież o to, by wypromować się na cały kraj – na początku warto skupić się na społeczności, która jest najbliżej. Pilna potrzeba, brak czasu na długie oczekiwanie na przesyłkę, chęć poznania najbliższych punktów usługowych czy sprzedażowych – to wszystko sprawia, że duża grupa internautów poszukuje sklepów możliwie blisko siebie. Warto więc dać im szanse na zalezienie konkretnego biznesu.

Zacząć od analizy

Cały proces pozycjonowania jest dość skomplikowany i najlepiej zlecić go specjalistom. Fabryka Marketingu dokładnie przeanalizuje niezbędne frazy, pomoże w ewentualnej przebudowie strony i sprawnie przeprowadzi firmę przez meandry SEO. Pierwszym krokiem będzie prawdopodobnie sprawdzenie, jak wygląda strona WWW i czy zawiera wszystkie niezbędne przy pozycjonowaniu elementy. Jednym z kolejnych etapów będzie analiza konkurencji i oczywiście wybór odpowiednich fraz kluczowych.

Korzystne rozwiązanie

Pozycjonowanie lokalne w Google, jak sama nazwa wskazuje, jest wskazane szczególnie dla przedsiębiorstw, które oferują swoje usługi w stosunkowo wąskim obszarze. Dzięki niemu szanse na znalezienie klientów z najbliższej okolicy znacznie wzrastają. Lokalne SEO może być pierwszym krokiem do rozszerzenia reklamy firmy. Początkowo warto jednak kierować swoją ofertę do lokalnych odbiorców lub turystów znajdujących się akurat w pobliżu.

Dobrze zaplanowany marketing internetowy, pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Pozycjonowanie lokalne w Google po pewnym czasie poprawia widoczność biznesu w sieci, a co za tym idzie, zwiększa ruch i sprzedaż.