Home > artykuł sponsorowany > Jak budować markę w gąszczu mediów społecznościowych?

Jak budować markę w gąszczu mediów społecznościowych?

Nowoczesny biznes musi mieć oparcie w najbardziej popularnych mediach. Reklamy paid social stanowią dowód na to, jak ważną rolę odgrywają obecnie social media. W jaki sposób można w nich budować wizerunek swojej marki?

Środki mniej lub bardziej masowego przekazu

Tradycyjne sposoby reklamowania się są coraz bardziej marginalizowane. Co prawda, prasa, radio i telewizja nadal się liczą, ale wiele osób świadomie z nich rezygnuje. Chcąc dotrzeć do tych, którzy nie mają telewizora lub radia i nie kupują drukowanej prasy, trzeba zainwestować w reklamy paid social. Działania w tym zakresie obejmują popularne serwisy społecznościowe. To całe rzesze potencjalnych klientów, ponieważ niektóre social media mają już ponad miliard użytkowników. Każdy z nich może stać się środkiem przekazu, jeśli tylko zdecyduje się zareagować na konkretny post, skomentować go lub udostępnić.

Reklamy paid social w ogólnoświatowej sieci

Stawiając na promocję internetową, nie trzeba nastawiać się na ogromne wydatki. Internet bowiem mocno obniżył barierę wejścia na rynek środków masowego przekazu. Dotychczasowe media były dla wielu firm niedostępne ze względu na środki, jakie należało zainwestować w reklamę. Model paid media (czyli media opłacane) rzeczywiście skutecznie budował markę w świadomości odbiorców, ale w praktyce stać na niego było jedynie duże koncerny. Co istotne, konsument w epoce przed Internetem był jedynie odbiorcą treści. Nie mógł w żaden sposób w nie ingerować, co z perspektywy współczesnego internauty jest już wręcz niebywałe.

Walka o zainteresowanie klienta

Reklamy paid social sprawiły, że w cenie zaczął być szybki, precyzyjny komunikat. Klienci nie chcą słuchać reżyserowanych filmików reklamowych. Wolą historie z życia wzięte, choćby na temat tego, jak praktycznie wykorzystać polecany asortyment. Firmy zaczęły więc stawiać na witryny internetowe, newslettery i blogi, które miały zagwarantować interesujący dla odbiorcy content. Media społecznościowe stały się tym miejscem, gdzie można przedstawić nowy produkt, zaproponować konkurs, czy też podyskutować o potrzebach klientów. To także przestrzeń, w której zainteresowani ofertą zadają pytania, dzielą się wrażeniami po dokonaniu zakupów lub po prostu krytykują to, co ich rozczarowało.

Mocny głos konsumenta

Wystawianie się na bezpośrednią krytykę klientów to odważna, ale konieczna decyzja. Firma, która nie boi się konfrontacji i na bieżąco odpowiada na wszystkie reakcje w mediach społecznościowych, finalnie wygrywa. Osoby, obserwujące jej profil, doceniają zaangażowanie w dyskusje i rozwijanie ewentualnych wątpliwości. To właśnie takie działania skutecznie budują markę firmy. Na zaufanie trzeba pracować przez cały czas i jest to w biznesie wartość bezcenna. Reklamy paid social, kierowane do konkretnej grupy docelowej, mogą w tym jedynie pomóc. Klient co prawda porówna ofertę z tym, co proponuje konkurencja, ale jeśli polubił naszą firmę, zainwestuje w zakupy pod polecanym adresem.f

Współcześni klienci komunikują się ze sobą intensywniej niż kiedykolwiek wcześniej. Inwestując w reklamę, która ich poruszy, mamy pewność, że będą się nią chcieli podzielić, poszerzając zasięgi naszego contentu.