Przeważająca większość mediów społecznościowych kieruje się w stronę contentu video. Jest to związane z rosnącą popularnością tego typu formatu. Internauci zwykle wolą interesujące treści zobaczyć niż o nich przeczytać. Prawdopodobnie to właśnie video opanuje niedługo komunikację internetową.
Najbardziej popularni
Przeglądając Facebooka, nie trudno zauważyć, że na tablicy pojawia się coraz więcej filmów i tak zwanych live’ów. Nawet popularne Stories przestały się ograniczać jedynie do zdjęć. Video bez wątpienia bardziej przyciąga uwagę odbiorców i sprawia, że ci na dłużej zatrzymują się przy komunikatach. Również na Instagramie zarówno influencerzy, jak i zwykli użytkownicy coraz częściej decydują się na nagrywanie krótkich video. Prawdziwym fenomenem w tej dziedzinie jest jednak TikTok, który został stworzony właśnie po to, by internauci mogli dzielić się ze sobą contentem filmowym.
Bardziej realne
Internet przyzwyczaił użytkowników do pewnej sztuczności. Wiele zdjęć jest retuszowanych i rzadko pokazują one prawdę. Z video jest nieco inaczej. Oczywiście wiele zależy od montażu, ale i tak filmy wydają się dużo bardziej realistyczne niż fotografie. Co więcej, do tworzenia contentu video wcale nie jest potrzebne studio nagraniowe ani drogi sprzęt. Smartfon i dobry pomysł na materiał wystarczą. Im prawdziwsze i mniej wyreżyserowane jest nagranie, tym lepiej.
Wszystko w jednym
Czytanie długich postów i przeglądanie kilkunastu zdjęć zazwyczaj odstrasza internautów. Aby faktycznie zatrzymali się przy bardziej rozbudowanym komunikacie, musi on ich bardzo zainteresować. Video z kolei przyciąga uwagę niemal zawsze. Zawiera zarówno słowo, jaki i obraz oraz dźwięk. W dodatku filmy dużo bardziej przybliżają do siebie użytkowników. Dzięki nim między odbiorcą a nadawcą tworzy się pewna specyficzna więź. Widać to szczególnie w przypadku contentu tworzonego przez influencerów.
Odpowiednie zarządzanie komunikacją wideo może przynieść firmie ogromne zyski, szczególnie przy współpracy z influencerami. Oczywiście niesie to za sobą również pewne ryzyko, które można zniwelować, korzystając z wiedzy i doświadczenia agencji marketingowych, takich jak TearsofJoy.pl.